Nova campanya de sensibilització per millorar la gestió de residus

23/02/2021 - 00:57 h

Residus. Fins al desembre una vintena d’informadors i informadores recorreran els barris per incidir en la coresponsabilitat del veïnat i dels comerços en la gestió dels residus.

Fins al desembre una vintena d’informadors i informadores recorreran tots els barris de la ciutat per incidir en la coresponsabilitat del veïnat i dels comerços en la gestió dels residus.

Aquest febrer l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa dues campanyes de proximitat per millorar la gestió de residus a la ciutat. La primera està dedicada a conscienciar la ciutadania de la importància de reduir la generació de residus i separar correctament totes les fraccions a les llars. I la segona, està dedicada a conscienciar els comerços, detectant males praxis en la gestió dels residus comercials i reconduir-les mitjançant visites als establiments.

Les dues campanyes s’emmarquen en el canvi de model de gestió de residus que promou l’Ajuntament de Barcelona per assolir els objectius europeus de recollida selectiva, tendir cap al Residu Zero i avançar cap a l’economia circular. Aquest canvi s’està materialitzant amb l’ampliació de la recollida porta a porta, la pròxima contracta de residus i la nova taxa de residus, però alhora requereix de la implicació i participació activa de tota la ciutadania.

La ciutadania, coresponsable

Fins al desembre, un equip d’informació ambiental format per vuit persones recorrerà els 73 barris de la ciutat amb diverses accions basades en la informació i el reforç de les bones pràctiques de gestió de residus, posant el focus en el cost econòmic i ambiental de gestionar malament els residus.

L’objectiu és incidir en la coresponsabilitat i el compromís de tota la ciutadania i promoure la prevenció dels residus evitables, el reciclatge de totes les fraccions, l’ús dels Punts Verds, l’eliminació de plàstics d’un sol ús i el foment de l’economia circular.

L’equip de la campanya realitzarà accions de sensibilització i enquestes temàtiques per abordar cadascun d’aquests temes. Entre les novetats de l’edició d’enguany hi ha la incorporació de realitat virtual i altres eines digitals per interpel·lar a la ciutadania garantint totes les mesures de seguretat sanitària.

Podreu trobar l’equip d’informació ambiental a diversos punts informatius, que s’aniran instal·lant pel territori. De moment, aquest mes de febrer, han visitat els barris de Sant Martí.

El comerç, coresponsable

Paral·lelament, els tretze informadors i informadores de la campanya adreçada al comerç, visitaran els establiments per millorar la gestió dels residus comercials i detectar les causes dels punts crítics de la ciutat en aquest àmbit.

D’aquesta manera es podran conèixer les problemàtiques de cada barri, ser presents als òrgans de participació dels districtes, i elaborar plans d’acció específics per als punts més problemàtics amb la finalitat d’eliminar-los.

Catàleg d’accions de sensibilització pel 2021

Entre el mes de febrer i el mes de desembre es duen a terme a la ciutat un conjunt d’accions en el marc de la campanya de sensibilització. A banda del “Punt informatiu – emergència climàtica i residu zero” que ja s’ha explicat, estan en marxa: “El cost dels residus”, “Analitzem la nostra compra”, “El Mar comença aquí”, “Civisme: burilles” i “Escultures #PlàsTIC”.

Properament es duran a terme altres accions: “Salvem els residus… recuperem els recursos”, “El valor dels punts verds”, “Civisme: voluminosos”, “Civisme: excrements de gossos”, “Preparem una revetlla més sostenible” i “Per Sant Joan, no abandonis els teus residus”.

Per a més detalls, consulteu el Catàleg d’accions de sensibilització.