8 de març - Dia Internacional de les Dones

Campanya del 2024

El lema de la campanya de l’any 2024 va ser “Trenquem el sostre de vidre”, posant l’èmfasi en la segregació vertical que encara avui dia pateixen les dones, i que en dificulta l’accés a càrrecs de responsabilitat o decisió.´

Campanya del 2023

L’any 2023 la campanya ha posat l’èmfasi en la memòria feminista de Barcelona. Totes les estacions de metro i parades urbanes dels FGC han adoptat, simbòlicament, noms de dones que han deixat empremta a la ciutat.

Campanya del 2022

L’any 2022 la campanya va posar l’èmfasi en les lluites quotidianes de les dones, en la reivindicació de les polítiques feministes cada dia de l’any i en l’economia feminista com a resposta a la precarització, aguditzada per la crisi sanitària.

Campanya del 2021

L’any 2021 es va posar l’accent en l’onada col·lectiva, diversa i imparable formada per dones de diferents orígens i ideologies en lluita conjunta contra les desigualtats. En les dones, de tots els temps, que han lluitat i lluiten per assolir la igualtat real i efectiva.

Campanya del 2020

El 2020 es va organitzar un cicle d’activitats amb el lema “L’ecofeminisme és la resposta” per reivindicar la necessitat d’una profunda transformació social que posi al centre la vida en totes les seves formes.

Campanya del 2019

La campanya del 2019 va commemorar la vaga del març del 1912 coneguda com “de pa i roses” de les treballadores d’una fàbrica tèxtil de Lawrence, Massachusetts (el pa representava per a elles la lluita per les millores salarials, i les roses, millors condicions de vida).

Campanya del 2018

El 2018 es va recordar la lluita de la dona per la participació, en condicions d’igualtat amb l’home, en la societat i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Campanya del 2017

L’any 2017 es va posar èmfasi en l’eliminació de les discriminacions i desigualtats per raons de gènere, en especial en l’àmbit de la cultura, per tal d’avançar vers la plena ciutadania, l’autonomia i la llibertat de les dones.

Campanya del 2016

Amb el lema “Ni mitja. No en deixem passar ni mitja”, la campanya del 2016 contra la violència masclista va mostrar públicament el rebuig rotund de qualsevol forma de violència, des de la més petita sospita que s’està produint. 

Campanya del 2015

Amb el lema “Som una ciutat que rebutja la violència masclista”, la campanya del 2015 va voler posar l’accent en el compromís col·lectiu en contra de la violència masclista.