En aquest apartat trobaràs les principals campanyes de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.

8 de març - Dia Internacional de les Dones

Campanya del 2020

El 2020 es va organitzar un cicle d’activitats amb el lema “L’ecofeminisme és la resposta” per reivindicar la necessitat d’una profunda transformació social que posi al centre la vida en totes les seves formes.

Campanya del 2019

La campanya del 2019 va commemorar la vaga del març del 1912 coneguda com “de pa i roses” de les treballadores d’una fàbrica tèxtil de Lawrence, Massachusetts (el pa representava per a elles la lluita per les millores salarials, i les roses, millors condicions de vida).

Campanya del 2018

El 2018 es va recordar la lluita de la dona per la participació, en condicions d’igualtat amb l’home, en la societat i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Campanya del 2017

L’any 2017 es va posar èmfasi en l’eliminació de les discriminacions i desigualtats per raons de gènere, en especial en l’àmbit de la cultura, per tal d’avançar vers la plena ciutadania, l’autonomia i la llibertat de les dones.

25 de novembre - Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones

Campanya del 2020

El 2020 es va posar l’accent en la lluita contra la violència masclista a les xarxes socials i es va reivindicar la construcció d’entorns digitals lliures, segurs, d’empoderament i sororitat.

Campanya del 2019

Amb el lema “#ElPresentésFeminista”, la campanya del 2019 es va centrar en la Barcelona del present, una ciutat combatent, que lluita de manera conjunta, que es reinventa, que rebutja totes les formes de masclisme, amb les quals s’enfronta.

Campanya del 2018

Amb el lema “El futur no és masclista”, la campanya contra la violència masclista del 2018 va fer un gir respecte del to emprat en anys anteriors i va buscar un relat de llibertat adreçat a un públic jove, d’una visió de futur optimista, positiva, en la qual la ciutat de Barcelona aposta per una societat lliure.

Campanya del 2017

Amb el lema “Davant la violència masclista, no et pots girar d’esquena”, la campanya contra la violència masclista de l’any 2017 va incidir, més enllà de mostrar el rebuig a la violència, en el pas a l’acció i al compromís col·lectiu davant les diverses violències masclistes.

Campanya del 2016

Amb el lema “Ni mitja. No en deixem passar ni mitja”, la campanya del 2016 contra la violència masclista va mostrar públicament el rebuig rotund de qualsevol forma de violència, des de la més petita sospita que s’està produint. 

Campanya del 2015

Amb el lema “Som una ciutat que rebutja la violència masclista”, la campanya del 2015 va voler posar l’accent en el compromís col·lectiu en contra de la violència masclista.