28/01/2021 - 15:58
Consum. L’objectiu és informar de com i quan es poden presentar les reclamacions pertinents.
L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) ha posat en marxa un servei específic per atendre les persones afectades per talls de subministrament elèctric provocats per avaries a la xarxa, un problema recurrent els darrers mesos en certs barris i que ha afectat usuaris individuals i comunitats senceres.
Un equip tècnic específic atén les persones afectades tant per telèfon, al 934 027 594, de 9.00 a 14.00 hores, com per correu electrònic, a consum@bcn.cat.
L’objectiu del servei és facilitar tota la informació possible i acompanyar a l’hora de reclamar a les empreses subministradores perquè les persones afectades tinguin clar com i quan s’ha de fer cada tràmit.
En el cas que les empreses no hagin donat resposta als afectats o no ho hagin fet de manera satisfactòria en el període d’un mes establert per la normativa, el servei s’encarregarà d’iniciar el procediment de mediació a Consum i requerir una resposta a les empreses subministradores d’electricitat.
El nou servei, orientat tant a la ciutadania en general com a persones autònomes, pimes i microempreses que hagin tingut talls de subministrament elèctric a causa d’avaries, se suma als altres que ofereix l’OMIC, que continua atenent consultes i altres incidències pels canals habituals: el telèfon 010, el web de l’OMIC i de manera presencial, amb cita prèvia.
A més, els punts d’assessorament energètic ofereixen des del 2017 assessorament i acompanyament en casos de tall de subministrament de llum a llars vulnerables amb dificultats econòmiques.