06/05/2022 - 14:17
Associacionisme. L'esdeveniment està dirigit a referents tècnics i polítics municipals, centres educatius i equipaments municipals, i tindrà lloc el12 de maig de 10 a 13.30 h a La Model. Per assistir cal inscripció prèvia.
Un dels reptes que recull la “Mesura de Govern per garantir i millorar la incidència de l’associacionisme educatiu de base comunitària de la ciutat” és el reconeixement d’aquest tipus d’associacionisme.
En aquesta línia, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) organitza la trobada “Caus i esplais, clau d’una ciutat compromesa” amb els objectius de:
- Donar a conèixer la realitat de l’associacionisme educatiu de base comunitària: característiques, funcionament, necessitats…
- Posar en valor i reconèixer la tasca educativa i comunitària que duen a terme els caus i esplais als seus barris.
- Debatre al voltant dels reptes clau de l’associacionisme educatiu de base comunitària a la ciutat.
L’esdeveniment està dirigit a referents tècnics i polítics municipals, centres educatius i equipaments municipals, i tindrà lloc el dijous 12 de maig de 10 a 13.30 h a La Model.
Per participar-hi, cal reservar plaça prèviament mitjançant el formulari d’inscripció.
Programa de l’activitat
Emmarcada en les Jornades de la Primavera 360, la trobada es desenvoluparà de la següent manera:
10-11.30 h: Taula rodona amb ponents relacionats amb el món de l’associacionisme educatiu des de diferents vessants:
- Andrea Melero i Antonia Nanami Kamata, monitores de l’Esplai Totikap.
- Txema Escorsa, cap de relacions exteriors d’Escoltes Catalans.
- Antònia Marsol, directora de l’Escola els Horts.
- Oriol Adserol, tècnic de joventut de Ciutat Vella.
- Pau Gonzàlez, regidor d’educació.
11.30-12 h: Pausa.
12-13.30 h: Espai de treball conjunt per a l’abordatge dels reptes clau de l’associacionisme educatiu a la ciutat:
- Enfortiment del relleu intern dins les entitats, davant equips novells amb poca trajectòria arran de la covid-19.
- Guanyar presència en aquells barris vulnerabilitzats de la ciutat amb poca tradició associativa, oferint una activitat de lleure inclusiva i accessible per a tots els infants.
- Disposar d’espais adequats per poder desenvolupar els seus projectes educatius en unes condicions dignes, crear identitat i visibilitzar-se en els seus territoris.
- Ser reconeguts dins la comunitat educativa com agents educatius claus dels territoris.