El CEMB i el CJB fomenten la participació de l’alumnat en els Consells Escolars de Centre

29/10/2021 - 09:36

Un centenar d’estudiants participen en una formació per conèixer tot allò que implica la representativitat i les estructures dels centres.

El Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) i el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) van organitzar aquest 27 d’octubre una formació adreçada a tot aquell alumnat que té intenció de presentar-se com a conseller escolar a les eleccions dels Consells Escolars de Centre que es faran a finals de novembre.

La voluntat de la sessió era la de fomentar la participació de l’alumnat dels centres educatius de secundària de la ciutat de Barcelona i dotar-lo d’eines per tal que tingui plens coneixements d’allò que implica la representativitat i les estructures dels centres.

En total, un centenar de persones estudiants es van apropar a l’Espai Jove La Fontana per participar en diversos tallers en grups reduïts al llarg de tot el matí. En aquests es va promoure el debat i el treball en equip amb l’objectiu que, de manera col·lectiva, les alumnes que es plantegen ser conselleres escolars cerquessin i plantegessin estratègies per promoure la participació estudiantil en els seus centres, assegurant que l’alumnat d’aquests se senti representat.

La primera part de la jornada va estar centrada en la figura de la consellera escolar, explorant les seves funcions i responsabilitats com a representant de l’alumnat. La segona part va girar més al voltant de l’estructura i l’ús del Consell Escolar, analitzant les claus de l’èxit en la representació de l’alumnat i compartint els fracassos per tal de cercar solucions. També es van abordar altres vies de participació més enllà del Consell Escolar.

Simultàniament a la formació per a les estudiants, també va tenir lloc una formació per a professorat d’institut per tal d’explorar quin ha de ser el rol dels equips professionals, quin lloc han d’ocupar i de quina manera han d’escoltar i acompanyar a l’alumnat quan aquest inicia processos de participació.