L'avantprojecte final de la reforma de la ronda incorpora millores fruit del procés participatiu fet les últimes setmanes amb les entitats veïnals i comercials dels barris de Sant Antoni i el Raval.
El dilluns, 6 de febrer, es va presentar l’avantprojecte final de la reforma de la ronda, que incorpora millores fruit del procés participatiu fet les últimes setmanes amb les entitats veïnals i comercials dels barris de Sant Antoni i el Raval.
A més, s’han tingut en compte les condicions plantejades per una cinquantena d’entitats a favor de la pacificació de la ronda per tal de donar suport a la proposta. L’acord amb aquest conjunt d’entitats permet fer un pas més enllà respecte al primer encaix del mes de novembre.
Coneix l’avantprojecte final de la ronda de Sant Antoni
La proposta de la futura ronda de Sant Antoni es configura com un àmbit pacificat anb més espais verds i de relació, on l’asfalt i la circulació de cotxes desapareixen per donar pas a un paviment continu de pedra natural i de façana a façana.
Com a novetat sorgida del recent procés de debat, es crearà una gran plaça al tram de la ronda que hi ha entre el carrers de Villarroel i Floridablanca, que serà un espai totalment lliure de cotxes. Per deixar més espai als vianants, la proposta definitiva també allibera aquest tram de les places de càrrega i descàrrega previstes inicialment en l’avantprojecte, que ara passaran a situar-se als extrems de la nova plaça. Aquest espai inclourà parterres i vegetació que combinarà amb paviments de sauló i de pedra natural. La nova plaça s’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que es reformarà i inclourà una superàrea de joc, com les que s’estan implantant en altres zones de la ciutat.
Pel que fa a l’altre tram de la ronda, es manté el carril bus en sentit baixada entre els carrers de Villarroel i Comte d’Urgell. Es preveu que la vorera del costat que toca al barri del Raval farà 17 metres d’ample.
El pas de les bicicletes quedarà integrat i podran circular per tot l’àmbit de la ronda de Sant Antoni, tot mantenint la prioritat del pas de vianants.
La proposta també inclou la pacificació de l’eix verd de Tamarit per tal de connectar així la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni. També es creen dues placetes a l’encreuament amb Casanovas i amb Tamarit, i es renovarà la plaça del Dubte.
Les properes passes
L’avantprojecte final es durà a la Comissió de Govern per a la seva aprovació. Un cop acordada l’actualització de l’avantprojecte, s’iniciarà la redacció del projecte executiu, de cara al març, una vegada retirada l’estructura de la llosa. D’aquesta manera, l’objectiu seria poder iniciar les obres a finals d’estiu.
Èxit de les activitats de dinamització ciutadana
Des de l’estiu passat fins a l’inici de les obres de retirada de la llosa, a la ronda de Sant Antoni s’hi va desenvolupar un projecte de dinamització que ha tingut un gran èxit d’acollida i participació entre el veïnat: hi han participat més de 35.000 persones des del 23 de juny, quan es va posar en marxa aquest servei, fins a finals de novembre.
El projecte ha acomplert els objectius i ha permès dotar l’espai de la llosa d’usos socials i comunitaris i convertir-lo en un punt de referència d’oci inclusiu, saludable, intergeneracional i multicultural.
Les activitats han permès promoure la relació entre el Raval i Sant Antoni i consolidar una dinàmica de veïnificació de cara a la futura transformació de l’espai, canviant l’imaginari col·lectiu que els veïns dels barris limítrofs tenien sobre la llosa.
Quan finalitzin els treballs de retirada de la llosa tornaran les propostes lúdiques i culturals de qualitat obertes i gratuïtes per a la ciutadania.