Sant Martí convoca l'Audiència Pública en sessió telemàtica i presencial

10/09/2021 - 17:25

Participacio. La sessió tindrà lloc el dilluns 20 de setembre a la tarda, i les persones que ho desitgin podran presentar-hi les seves consideracions tant de manera telemàtica com de manera presencial

La sessió tindrà lloc el dilluns 20 de setembre a la tarda, i les persones que ho desitgin podran presentar-hi les seves consideracions tant de manera telemàtica com de manera presencial.

Els òrgans de participació continuen celebrant-se amb algunes restriccions a causa de les mesures sanitàries. Pel que fa a l’Audiència Pública, s’hi combinarà el format telemàtic i el presencial de manera que les intervencions de la ciutadania podran tenir lloc telemàticament o presencialment.

Audiència Pública de Sant Martí
Dilluns 20 de setembre, de 18 a 20 h

L’Audiència Pública comptarà amb el servei d’interpretació al llenguatge de signes i es podrà seguir en directe per streaming a través de l’enllaç següent:

Retransmissió en directe de l’Audiència Pública de Sant Martí

La participació a l’Audiència Pública

Les persones que vulguin exposar les seves consideracions a l’equip de govern del Districte de Sant Martí, ho podran fer per telemàticament (per videoconferència) o presencialment (en funció de l’aforament de la sala.

En qualsevol dels dos casos, és un requisit accedir al següent enllaç, Audiència Pública de Sant Martí, i omplir-hi el formulari amb les dades personals i l’objecte principal de la pregunta. El formulari estarà habilitat fins diumenge 19 de setembre a les 18 h. Un cop fet això:

  • Participació telemàtica: les persones que omplin el formulari rebran l’enllaç de connexió a la videoconferència per correu electrònic el mateix dia de la sessió (abans de les 14 h), i hauran de connectar-s’hi a l’hora inicial per poder exposar la seva petició (la gestió del torn de paraules és a càrrec de la Presidència del Consell).
  • Participació presencial: les persones que hagin consignat al formulari la voluntat de ser-hi presents, hauran d’esperar a rebre la confirmació d’accés a la sala d’actes, cosa que tindrà lloc abans del mateix dia de la sessió a les 14 h. En cas que el nombre de peticions superi l’aforament de la sala (actualment, de 20 persones), s’atorgaran per ordre cronològic de petició. Només podran accedir a la sala d’actes les persones que hagin rebut l’autorització expressa.

Per omplir el formulari del web Decidim.Barcelona cal disposar-hi d’un perfil (vegeu com obtenir-lo clicant a “vull un compte Decidim“).

La sessió estarà conduïda per la presidenta del Consell del Districte, Marilen Barceló, mentre que el regidor del Districte, David Escudé, respondrà les preguntes de la ciutadania amb la col·laboració de l’equip de Govern.

L’Audiència Pública, el màxim òrgan de participació

L’Audiència Pública de Sant Martí és un espai obert a tot el veïnat en què es pot tractar qualsevol tema relatiu als barris del districte. S’utilitza com un sistema de millora contínua en la gestió municipal i com una font important d’informació. És una eina de debat i un mecanisme per a la formulació de propostes que permet al veïnat implicar-se en la gestió pública.

Tal com la defineix la Carta Municipal de Barcelona, l’Audiència Pública és una de les principals eines de participació prevista perquè la ciutadania s’adreci o proposi a l’administració municipal l’adopció de determinats acords o per rebre informació de les seves actuacions.

El desenvolupament de les Audiències Públiques facilita el treball en grup de totes les persones implicades i millora les relacions entre la ciutadania, els càrrecs polítics i el personal tècnic municipal, cosa que es tradueix en una resolució positiva dels conflictes i les demandes veïnals.