A causa de l'emergència sanitària mundial provocada per la COVID-19 i fins a noves indicacions queda tancada l'oficina d'atenció al públic de l'Institut Municipal d'Hisenda. Teniu a la vostra disposició aquesta web per fer consultes i tràmits.

En cas que necessiteu més informació, podeu trucar al telèfon gratuït 010 (931 537 010 si ho feu des de fora de l'àrea Metropolitana de Barcelona, tarifa ordinària).

Lamentem els inconvenients que aquest fet pugui ocasionar. Es tracta d'una situació temporal i excepcional que requereix la col·laboració de tota la ciutadania. 

Oficina tributària d'atenció i assessorament fiscal

Cita amb l'Institut Municipal d'Hisenda

L'atenció presencial a l'Institut Municipal d'Hisenda es fa amb cita prèvia excepte:

  • Per registrar documentació al Registre
  • Per acreditar la representació a requeriment de l'Ajuntament de Barcelona en relació amb al·legacions o recursos contra multes.  Es fa a la Recepció de l'Institut en horari, de dilluns a divendres de 8.30  a 14.00 hores.  Les persones jurídiques han de fer el tràmit de forma telemàtica
  • Quan un ciutadà ha anat a l'entitat bancària a pagar un rebut que està dins del termini de pagament i no li han pogut cobrar per causes relacionades amb les dades de cobrament.  Prèvia entrega d'aquest rebut, se'n lliurarà un de nou.  Es fa a la Recepció de l'Institut en horari, de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores
  • Les persones que, havent rebut una diligència d’embargament d’un bé immoble,  volen pagar el deute o consideren que no és correcte, s’han d’adreçar directament a la Recepció de l’Institut, en horari de dilluns a divendres de  9.00 a 13.00 hores

El tràmit permet demanar dia i hora per ser atès a l'Institut Municipal d'Hisenda.  També permet consultar la cita demanada o cancel·lar-la.

Els professionals de la gestió i les entitats jurídiques només poden demanar cita prèvia quan el tràmit o la informació no estigui disponible al nostre web.

A l'acabar el tràmit tindreu dia i hora per a la visita, un codi de la cita que serveix per a identificar-la a l'Institut Municipal d'Hisenda o per si voleu consultar-la o cancel·lar-la.

També podeu rebre un missatge al mòbil o al correu electrònic amb el codi de la cita i el dia programat.

Informació i tràmits per via telemàtica per a professionals de la gestió i persones jurídiques:

D’acord amb les lleis que s’esmenten a continuació, les administracions públiques poden obligar a totes les persones jurídiques i als professionals de la gestió a utilitzar mitjans informàtics:

L'any 2008 l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant l'Ordenança fiscal general, va introduir aquesta obligatorietat.

El Tribunal Suprem, sala del Contenciós Administratiu, secció 2a, a la sentència de 13 de maig de 2010, ha avalat que l’Ajuntament pugui obligar a despatxos i empreses a fer els tràmits per internet.