Més de 30 escoles de la ciutat de Barcelona han realitzat tallers participatius sobre benestar en el marc de la segona fase del programa Parlen els nens i nenes de Barcelona. Aquests tallers serviran per actualitzar l’Agenda dels Infants.
Entre els mesos d’octubre i desembre, més de 30 escoles de la ciutat de Barcelona han realitzat tallers participatius sobre benestar en el marc de del programa Parlen els nens i nenes de Barcelona.
Ara que han acabat els tallers (queden algunes escoles al gener) i ja comença l’anàlisi de les més de 1.000 propostes que hem rebut, l’alcaldessa de la ciutat ha gravat aquest vídeo pels infants de les escoles.
En el vídeo, l’alcaldessa mostra als nens i nenes com les targetes que ells mateixos han escrit amb les seves propostes han arribat, efectivament, a bon port i també els explica que l’Institut Infància i Adolescència llegirà totes i cada una de les propostes, en farà una anàlisi acurada i actualitzarà l’Agenda dels Infants.
Es tracta, doncs, del final de la segona fase del programa, després de la presentació dels primers resultats de l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona, a l’estiu 2022, que ha consistit en la fase qualitativa de la recerca a partir de la realització d’aquests tallers. L’objectiu dels tallers ha estat triple: d’una banda, el retorn de resultats de l’enquesta als nens i nenes (un dels requisits de la recerca ètica amb infants), de l’altra que els infants ajudin en la cointerpretació d’aquests resultats i, per últim, que els nens i nenes facin propostes de millora del seu benestar. Tant les seves interpretacions dels resultats de l’enquesta com les seves propostes serviran per actualitzar l’Agenda dels infants que es va elaborar el 2018 fruit d’aquest mateix procés, en la primera edició del Parlen els nens i nenes.