El Ple del Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) ha aprovat en la seva sessió ordinària del 18 d’octubre la constitució de les noves quatre comissions de treball per al curs 2022-2023.
Una de les comissions, la de planificació educativa, és de caràcter estructural i, per tant, es manté cada curs. Les altres tres comissions sorgeixen de la priorització de les propostes aportades pels membres del CEMB i tractaran els àmbits de l’educació inclusiva, la petita infància i l’educació activa per a l’emergència climàtica.
Les comissions són els òrgans bàsics de treball del CEMB, i tenen l’objectiu d’analitzar aspectes concrets de l’educació a la ciutat i elaborar un informe amb propostes de millora per elevar a les institucions educatives. En els espais de treball hi participen docents, estudiants, famílies i representants d’institucions i de sectors socials i econòmics.
Els grups de treball es posaran en marxa les properes setmanes, i s’uniran a les comissions ja iniciades del Consell de l’FP.
En el Ple també es van aprovar tres informes de les comissions del curs 2021-2022: el de planificació educativa, el d’assetjament escolar per part de persones adultes i el de formació al llarg de la vida. Aquests informes s’afegeixen al de la comissió de centres de màxima complexitat, aprovat al mes d’abril.
A més de les comissions, el Ple va aprovar el pla d’acció del CEMB per a aquest curs, que inclou un nou cicle de debats que, a partir del mes de gener, abordarà, en tres sessions, reptes actuals com l’emergència climàtica, les noves tecnologies i les tendències i oportunitats educatives