1.11.1 Canals de comunicació i participació per la interacció amb el ciutadà.

Crear i promoure canals de comunicació i participació per afavorir la interacció amb el ciutadà.

Gerència sectorial responsable
Recursos

Objectius funcionals / actuacions

  • Elaborar i implementar el Pla Global de Comunicació i el Pla d’events i actes públics.
  • Afavorir la comunicació d’iniciatives socials ciutadanes d’interès i rellevància per la ciutat.
  • Estudi d’un possible nou model de TV de servei a la ciutat Barcelona Televisió (BTV).
  • Estratègia de posicionament,i model de gestió i potenciació de la Marca Barcelona, vinculada a la marca Catalunya, per tal de reforçar la capitalitat de Barcelona com a capital del país, potenciar la llengua i la cultura catalana a Barcelona i identificar i posicionar a nivell internacional Barcelona com a capital econòmica, del coneixement, del talent i de l’emprenedoria.
  • Apropar i fer accessibles els serveis d’arxius i biblioteques municipals al conjunt als ciutadans.
  • Racionalitzar l’estructura d’òrgans de participació i augmentar la qualitat de la participació.
  • Proporcionar canals clars i coneguts per facilitar la participació dels ciutadans de forma proactiva i amb un ús intensiu de les TICs.
    • Implantar un nou model de governança i web Open Government.
    • Projecte Apps for Democracy.
  • Manteniment i millora de les bases de dades de participació i sistemes d’informació.
  • Realitzar el seguiment dels moviments socials i/o veïnals i establir-hi relació.
    • Creació de l’Observatori de la Realitat Social Barcelonina.
  • Proporcionar els canals adients i suficients per a que qualsevol ciutadà pugui interactuar amb l’Ajuntament i exercir els drets de participació ciutadana.
  • Potenciar i fomentar la participació dels ciutadans en els òrgans de participació: Consell de Ciutat i Comissions de seguiment dels barris i en la vida associativa de la ciutat.
  • Pro activitat de l’acció de govern en la informació i formació als ciutadans en la cultura de la participació, tant en l’activitat municipal com la societat civil.
  • Millorar els canals de comunicació municipal per la interacció amb el ciutadà. Crear i promoure canals de comunicació per a afavorir la interacció real amb el ciutadà.
  • Revisar, difondre i actualitzar anualment el Registre Ciutadà.
  • Realitzar anualment jornades sobre la participació ciutadana.
  • Promoure les consultes ciutadanes com a mesura d’aprofundiment democràtic i de canvi en el model de participació dels ciutadans i ciutadanes en la presa de decisions en la política municipal.