1.1.4 Accessibilitat i qualitat dels serveis socials bàsics.

Millorar l’accessibilitat i qualitat dels serveis socials bàsics, facilitant la cita concertada per telèfon o Internet, a partir del desenvolupament i avaluació del Model de Serveis Socials Bàsics, millorant el temps d’atenció i el grau de satisfacció de les persones ateses.

Gerència sectorial responsable
Qualitat de Vida, Igualtat i Esports

Objectius funcionals / actuacions

  • Millorar els serveis de Teleassistència i d’Atenció Domiciliària.
  • Garantir els serveis d‘atenció domiciliària per a les persones dependents, donant cobertura del SAD a totes les persones amb dret reconegut.
  • Estudiar un acord de col·laboració amb l’Entitat Metropolitana per donar cobertura a l’atenció psicosocial d’emergències fora del municipi de Barcelona.
  • Reduir significativament, amb l’objectiu de suprimir-les, les llistes d’espera dels Centres de Serveis Socials Bàsics.
  • Racionalitzar i simplificar la gestió i procediment del tràmit d’ajuts a famílies per reduir el temps de concessió dels ajuts.
  • Activar i potenciar la utilització dels serveis del Tercer Sector i altres ens públics per a la inserció social dels sectors més vulnerables de la població.
  • Dissenyar un pla d’intervenció, des de l’àmbit organitzatiu i de desenvolupament professional, que millori els processos i recursos dels professionals per tal de poder donar resposta a les especificitats que genera el context actual.