1.4.4 Incrementar la qualitat del sistema escolar.

Incrementar la qualitat del sistema escolar de la ciutat per tal de fer de Barcelona un pol d’excel·lència en l’aprenentatge i en l’educació en valors.

Gerència sectorial responsable
Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació

Objectius funcionals / actuacions

  • Redefinir les àrees de proximitat i el mapa escolar per tal d’avançar en la garantia del dret dels pares d’elegir l’educació que volen per als seus fills.
    • Adequar l’oferta a les necessitats d’escolarització tot aplicant principis d’eficiència en la utilització dels recursos públics.
    • Millorar els itineraris de continuïtat entre primària i secundària.
    • Completar la implementació del mapa de centres de Formació de persones adultes de Barcelona, avançant en la transformació de les aules d’adults en centres.
    • Aproximar-nos al màxim al criteri de distribució que marca la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) i que contempla com a sostre del percentatge d’alumnat estranger en un centre el mateix percentatge de població estrangera del seu territori.
    • Ordenar l’oferta d’ensenyaments artístics de la ciutat d’acord amb la nova normativa Ley Organica de Educación (LOE).
  • Promoure la millora de resultats a través de la potenciació de la tasca directiva i de la major autonomia dels centres educatius.
    • Pla de formació específic per a les direccions dels centres.
  • Organitzar un sistema regular d’informació i interlocució amb els Districtes municipals en relació amb les actuacions derivades de les competències pròpies del Consorci d’Educació.
  • Desplegar el pla per a l’escola inclusiva.
  • Revisar el sistema d’ajuts de menjador i per a les activitats extraescolars.
  • Contribuir a garantir els serveis de manteniment i neteja necessaris per a una bona qualitat dels equipaments educatius.
  • Reposició i millora de centres educatius.
  • Construcció del CEIP Mediterrània.
  • Cercar el compromís per a la concreció de la construcció dels CEIP Encants, La Maquinista i Univers aquesta legislatura.
  • Instituts escola, itineraris educatius. Desenvolupar a la ciutat de Barcelona les vinculacions directes entre les escoles i els instituts per a facilitar la continuïtat pedagògica i de serveis. Promoure la col·laboració entre Primària i Secundària en els centres integrats o vinculats per a l’oferta conjunta d’extraescolars compartides.