3.5.2. Orientació a mercat i a l’emprenedoria.

Reforçar la competitivitat i l’orientació a mercat de l’activitat empresarial i donar suport a l’emprenedoria.

Gerència sectorial responsable
Economia, Empresa i Ocupació

Objectius funcionals / actuacions

  • Promoure l’esperit emprenedor i acompanyar les persones emprenedores.
    • Centre de Recursos per Emprendre: assessorament.
    • Posa’t en marxa.
    • Continguts on-line per emprendre.
    • Biz Barcelona (dia de l’emprenedor).
    • Oferta formativa en coneixements i habilitats per emprendre.
    • Promoure l’emprenedoria als districtes.
  • Impuls de l’emprenedoria en sectors estratègics i col·lectius específics.
    • Programes de Creació d’Empreses en sectors estratègics (Mesura 28 de Barcelona Creixement).
    • Programa Emprenedoria Social: Foment de la innovació social (Mesura 29 de Barcelona Creixement).
    • Escola de dones emprenedores, ODAME.
    • Visualització de bones pràctiques.
  • Fomentar nous models d’incubació.
    • Implantar una zona franca emprenedors (Mesura 20 de Barcelona Creixement).
    • Partenariats públic-privats per gestió d’incubadores.
    • Serveis de suport a l’empresa incubada.
  • Barcelona, referent internacional en emprenedoria.
    • Transferència de model.
  • Impulsar la promoció econòmica de tots els Districtes de la Ciutat.
    • Creació d’una taula de coordinació de l’Àrea d’EEiO amb els districtes que reculli demandes i vehiculi serveis.
    • Facilitació de la generació i el desenvolupament dels Plans de Promoció econòmica dels Districtes (en clau “economia de la proximitat”, integrant els plans de comerç i els de turisme, entre altres aspectes).
    • Identificació de nous atractors urbans més enllà del turisme.
  • Potenciar els diferents territoris amb major potencialitat d’atracció de noves empreses.
    • Recolzar l’atractivitat dels territoris estratègics (22@, la Sagrera, Fòrum Besos, BZ, La Marina, Polígon Bon Pastor) principalment a través del suport “soft” a les associacions empresarials.
    • Implantar una zona franca d’Emprenedors del sector del Mòbil.
    • Fer promoció immobiliària dels territoris estratègics en clau metropolitana.
  • Establir estratègies de suport a l’emprenedoria, la recerca, la innovació i el coneixement (Barcelona Activa, oficina d’atenció a l’empresa, recopilació de normatives, incubadores d’empreses, “microbusines angels”, mecenatge de noves iniciatives...).