3.5.2. Orientació a mercat i a l’emprenedoria.
Reforçar la competitivitat i l’orientació a mercat de l’activitat empresarial i donar suport a l’emprenedoria.
Gerència sectorial responsable
Economia, Empresa i Ocupació
Objectius funcionals / actuacions
-
Promoure l’esperit emprenedor i acompanyar les persones emprenedores.
- Centre de Recursos per Emprendre: assessorament.
- Posa’t en marxa.
- Continguts on-line per emprendre.
- Biz Barcelona (dia de l’emprenedor).
- Oferta formativa en coneixements i habilitats per emprendre.
- Promoure l’emprenedoria als districtes.
-
Impuls de l’emprenedoria en sectors estratègics i col·lectius específics.
- Programes de Creació d’Empreses en sectors estratègics (Mesura 28 de Barcelona Creixement).
- Programa Emprenedoria Social: Foment de la innovació social (Mesura 29 de Barcelona Creixement).
- Escola de dones emprenedores, ODAME.
- Visualització de bones pràctiques.
-
Fomentar nous models d’incubació.
- Implantar una zona franca emprenedors (Mesura 20 de Barcelona Creixement).
- Partenariats públic-privats per gestió d’incubadores.
- Serveis de suport a l’empresa incubada.
-
Barcelona, referent internacional en emprenedoria.
- Transferència de model.
-
Impulsar la promoció econòmica de tots els Districtes de la Ciutat.
- Creació d’una taula de coordinació de l’Àrea d’EEiO amb els districtes que reculli demandes i vehiculi serveis.
- Facilitació de la generació i el desenvolupament dels Plans de Promoció econòmica dels Districtes (en clau “economia de la proximitat”, integrant els plans de comerç i els de turisme, entre altres aspectes).
- Identificació de nous atractors urbans més enllà del turisme.
-
Potenciar els diferents territoris amb major potencialitat d’atracció de noves empreses.
- Recolzar l’atractivitat dels territoris estratègics (22@, la Sagrera, Fòrum Besos, BZ, La Marina, Polígon Bon Pastor) principalment a través del suport “soft” a les associacions empresarials.
- Implantar una zona franca d’Emprenedors del sector del Mòbil.
- Fer promoció immobiliària dels territoris estratègics en clau metropolitana.
- Establir estratègies de suport a l’emprenedoria, la recerca, la innovació i el coneixement (Barcelona Activa, oficina d’atenció a l’empresa, recopilació de normatives, incubadores d’empreses, “microbusines angels”, mecenatge de noves iniciatives...).