3.7.1. Capital Cultural

Promoure Barcelona com a capital cultural, recuperant la complicitat amb Catalunya i guanyant musculatura internacional.

Gerència sectorial responsable
Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació

Objectius funcionals / actuacions

  • Impulsar el treball en xarxa dels grans equipaments de capitalitat: MACBA, Picasso, MNAC, el nou projecte Cultures del Món, el Museu de Ciències Naturals, o el CCCB.
  • Promoure la reflexió sobre la identitat i la cultura catalanes al segle XXI.
    • Celebració, el 2014, de l’any temàtic dels 300 anys dels fets de 1714.
  • Impulsar Barcelona com a pol d’atracció cultural, de creativitat, coneixement i innovació i programant activitats de difusió de la cultura catalana per als visitants.
    • Foment del turisme de proximitat en els barris i districtes de la ciutat, recuperant la seva història, els seus centres culturals, les històries de vida dels seus ciutadans.
    • Posar en valor territoris o àrees d’interès cultural de la ciutat com pot ser el de la Vila de Gràcia, l’eix cultural del Poblenou o el rec Comtal.
    • Vetllar perquè el model de gestió de l’Anella Olímpica incorpori els usos culturals i cívics oberts a tota la ciutadania.
  • Treballar en xarxa amb els altres municipis del nostre país per exercir com a capital de Catalunya.