3.7.4. Innovació i creativitat, motor de creixement

Impulsar la innovació i la creativitat com a motor de l’economia del coneixement.

Gerència sectorial responsable
Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació

Objectius funcionals / actuacions

  • Introduir elements de reflexió propis de les ciutats del Segle XXI en el debat cultural de la ciutat, incorporant conceptes com creativitat, coneixement i innovació, a través de la realització de trobades, congressos i altres activitats.
    • Programa sobre la cultura i el món digital al Segle XXI.
    • Participació en projectes europeus que impulsin la innovació.
    • Consolidació del Programa Barcelona Ciència. Nous programes culturals per difondre l’activitat científica i donar a conèixer els centres de recerca i d’innovació.
  • Impulsar Barcelona laboratori cultural com a plataforma que relliga cultura, noves tecnologies i ciutadania.
    • Creació de l’Anella Cultural de Barcelona: gran plataforma de la co-creació, producció, distribució de continguts entre les diferents institucions i actors de Barcelona (teatres, biblioteques, museus, centres cívics, Fàbriques de Creació, indústria, universitats...); a través d’un acord a quatre bandes: universitats, empreses, administració pública i tercer sector.
    • Fàbriques de Creació i el Disseny Hub Barcelona (DHUB) com entorns de creació, coneixement i innovació.
  • Promoure la innovació tecnològica als diferents equipaments culturals.
    • Impuls de la digitalització dels fons dels museus i arxius municipals per tal de fer-los accessibles més enllà dels espais que els contenen i per difondre’ls a nivell internacional (cas col·lecció filatèlica municipal, finalització dels treballs de digitalització).
    • Implementació del sistema de ràdio freqüència a biblioteques de la xarxa.