Teleassistència adaptada per a 86 persones grans amb dificultats de comunicació

Missatge d'error

Notice: Undefined index: environment in include_once() (line 618 of /var/www/apps/app0170/www/personesgrans/sites/default/settings.php).

02/05/2022 - 18:26

El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’any 2021 amb un total de 108.631 persones ateses de les quals 86 disposen d'un servei adaptat a les seves dificultats de comunicació.

El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’any 2021 amb un total de 108.631 persones ateses de les quals 86 disposen d'un servei adaptat a les seves dificultats de comunicació.

El Servei de Teleassistència Municipal de l’Ajuntament de Barcelona va tancar l’any 2021 amb un total de 108.631 persones ateses, la xifra més alta de la seva història i en concret un 5,5% més enfront de les 102.919 persones usuàries que hi havia un any abans.

Actualment, gairebé el 80% de les persones majors de 80 anys que viuen soles disposen del servei a la vegada que el nombre de dispositius personals de seguretat instal·lats a les llars també és el més alt registrat fins ara: 26.444 detectors de fum, 3.910 detectors de fugues de gas, 1.643 detectors de mobilitat i 767 aparells de geolocalització.

Es tracta d’un servei permanent que funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any i que té per finalitat ajudar a les persones grans, amb discapacitat i/o amb dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili amb seguretat i reduint el risc d’aïllament.

Servei de teleassistència adaptada a persones amb dificultat de comunicació

El Servei de Teleassistència es pot sol·licitar adaptat per a persones amb dificultats de comunicació. Actualment ja hi ha 86 persones grans amb dificultats de comunicació i empadronats a Barcelona, que disposen d’aquest servei, amb una valoració positiva del mateix.

Per adaptar-se a aquestes persones, un dispositiu s’afegeix a l’aparell tradicional i permet a persones amb discapacitat auditiva o amb dificultats de la parla utilitzar la teleassistència garantint una comunicació adaptada a les seves necessitats. La necessitat d’adaptar el servei es valora individualment.

A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de forma preventiva mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària. El servei de teleassistència s’ofereix a tots els domicilis disposin o no de telèfon fix.

Si vols sol·licitar el Servei de Teleassistència pots fer-ho en aquest enllaç.