Gestionar l'estrès, l'ansietat o la depressió

Les situacions d’incertesa sovint generen sentiments d’angoixa, de tristesa o d’estrès.

També afecten els hàbits i les rutines i compliquen el dia a dia. Hi ha moltes coses que podem fer per cuidar la nostra salut emocional.

En aquest espai hi trobareu recursos i activitats per aprendre a reconèixer els malestars psíquics més comuns (estrès, ansietat, depressió, etcètera) i saber què fer per gestionar-los.

Activitats - Gestionar l'estrès, l'ansietat o la depressió

Taller 'Saps què desencadena l´estrès i com pots gestionar-lo?'

Quan:
12/02/2022
On:
Centre Cívic Vil·la Florida
Carrer de Muntaner 544 (Sarrià-Sant Gervasi)
932546265

Recursos - Gestionar l'estrès, l'ansietat o la depressió

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.  

L'Associació ACFAMES ens dóna informació, pautes, recomanacions i suport per minimitzar tant com ens sigui possible l’impacte psicològic que pot provocar la incertesa derivada de la pandèmia Covid-19. 

La por és una emoció generalment protectora, ens posa en alerta davant qualsevol perill. Els temps que vivim generen pors causades per la incertesa tant del present com del futur. Les pors no han de ser sempre negatives, ens posen en estat d'alerta.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya posa a disposició eines i recursos per avaluar l'estat de la teva salut emocional i tenir-ne cura.

Guia elaborada per la Secció de Dones, gèneres i diversitats del COPC per ajudar-nos a: comprendre com el moment de crisi generat per la COVID-19 ens ha portat a assumir uns canvis forçats que ens han afectat com a persones i com a societat; conèixer com ens afecten els canvis que està generant la pandèmia, segons el gènere; identificar les emocions que acompanyen tot aquest procés; i promoure estratègies d'autocura i d'afrontament per a poder millorar la salut i la nostra qualitat de vida.

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), juntament amb l'equip de Cultura Emocional Pública, han preparat tres càpsules centrades en l’educació emocional per oferir eines per la gestió i l'acompanyament emocional en la tornada a les aules després de la situació generada per la COVID-19. Aquest material pretén oferir també un espai que permeti parar i prendre consciència de la importància de les emocions, convidant a reflexionar sobre bons hàbits emocionals que de ben segur seran clau pels temps presents i pels que vindran. 

És un recurs pensat inicialment per a mestres i educadors/es però que també pot ser d'interès per a les famílies.

En Converses virtual ens ha acompanyat la psicòloga i psicoterapeuta Glòria Mateu, del Centre de Salut Mental d'Adults de Montjuïc (CSMAM), per compartir experiències sobre com les emocions ens han afectat durant el confinament provocat pel COVID-19 i com ens plantegem l'escenari de futur.

Quins senyals poden ajudar-nos a identificar un possible patiment a escala emocional en persones properes? Canvis a la personalitat, estil de relació, expressió emocional, autocura, memòria i atenció, etc. Coneix les orientacions per actuar davant del patiment emocional. 

Vivim temps complexes des de molts punts de vista, també des de l’emocional. Per això, des de la Fundació Galatea han preparat una sèrie de càpsules per tal de gestionar millor les nostres emocions. La idea és que aquests petits vídeos siguin finestres imaginàries que ens ajudin a deixar de costat la por, la ràbia o la preocupació, i a construir el nostre equip de protecció emocional, l’EPE.

Un recull de consells per ajudar-vos a agafar el son en temps de Covid-19. 

La Dra. Ana Moreno explica què passa en el nostre organisme quan afrontem una situació d'amenaça com la del Coronavirus. A més, ens parla dels símptomes físics i psicològics més comuns. 

Escolta la programació de la Ràdio Nikosia, que cada dilluns i dimecres emeten des de la dimensió emocional de la vida. Aprèn de persones que han capitalitzat les experiències del temps de Covid-19, desenvolupant eines i posicionaments que són sabers que poden ser útils i necessaris per a totes.

La Guia per a la prevenció, detecció i acompanyament d’adolescents i joves en situacions de soledat és un recurs adreçat a tots els professionals que treballen amb adolescents i joves, un material útil per a la consulta i l'actuació específica pel que fa a prevenir, detectar i atendre situacions de soledat o aïllament social en aquest col·lectiu.

La Dra. Alicia Valiente informa sobre quan s'hauria de demanar ajuda psicològica i quins recursos hem de consultar per rebre'n.

La Dra. Ana Moreno parla sobre la importància de l'autocura emocional i ens recomana pautes per portar-ho a terme en aquesta situació generada pel Coronavirus. 

Un recull d'eines, estratègies i recursos per aprendre a entendre i gestionar les emocions, així com per tenir una millor cura de les emocions de les persones que ens envolten. 

Resum de La Guia per a la prevenció, detecció i acompanyament d’adolescents i joves en situacions de soledat, un recurs adreçat a tots els professionals que treballen amb adolescents i joves, un material útil per a la consulta i l'actuació específica pel que fa a prevenir, detectar i atendre situacions de soledat o aïllament social en aquest col·lectiu.

L’Associació Centre d’Higiene Mental del Grup CHM Salut Mental posen a la vostra disposició una sèrie de consells per ajudar a regular les nostres emocions.

La Dra. Ana Moreno parla sobre la importància de l'autocura emocional i ens recomana pautes per portar-ho a terme en aquesta situació generada pel Coronavirus. 

Pàgines