Gestionar l'estrés, l'ansietat o la depressió

Les situacions d’incertesa sovint generen sentiments d’angoixa, de tristesa o d’estrès.

També afecten els hàbits i les rutines i compliquen el dia a dia. Hi ha moltes coses que podem fer per cuidar la nostra salut emocional.

En aquest espai hi trobareu recursos i activitats per aprendre a reconèixer els malestars psíquics més comuns (estrès, ansietat, depressió, etcètera) i saber què fer per gestionar-los.

Activitats - Gestionar l'estrés, l'ansietat o la depressió

Sense resultats

Recursos - Gestionar l'estrés, l'ansietat o la depressió

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.  

L'Associació ACFAMES ens dóna informació, pautes, recomanacions i suport per minimitzar tant com ens sigui possible l’impacte psicològic que pot provocar la incertesa derivada de la pandèmia Covid-19. 

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

La Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya posa a disposició eines i recursos per avaluar l'estat de la teva salut emocional i tenir-ne cura.

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), juntament amb l'equip de Cultura Emocional Pública, han preparat tres càpsules centrades en l’educació emocional per oferir eines per la gestió i l'acompanyament emocional en la tornada a les aules després de la situació generada per la COVID-19. Aquest material pretén oferir també un espai que permeti parar i prendre consciència de la importància de les emocions, convidant a reflexionar sobre bons hàbits emocionals que de ben segur seran clau pels temps presents i pels que vindran. 

És un recurs pensat inicialment per a mestres i educadors/es però que també pot ser d'interès per a les famílies.

En Converses virtual ens ha acompanyat la psicòloga i psicoterapeuta Glòria Mateu, del Centre de Salut Mental d'Adults de Montjuïc (CSMAM), per compartir experiències sobre com les emocions ens han afectat durant el confinament provocat pel COVID-19 i com ens plantegem l'escenari de futur.

Quins senyals poden ajudar-nos a identificar un possible patiment a escala emocional en persones properes? Canvis a la personalitat, estil de relació, expressió emocional, autocura, memòria i atenció, etc. Coneix les orientacions per actuar davant del patiment emocional. 

Un recull de consells per ajudar-vos a agafar el son en temps de Covid-19. 

La Dra. Ana Moreno explica què passa en el nostre organisme quan afrontem una situació d'amenaça com la del Coronavirus. A més, ens parla dels símptomes físics i psicològics més comuns. 

Escolta la programació de la Ràdio Nikosia, que cada dilluns i dimecres emeten des de la dimensió emocional de la vida. Aprèn de persones que han capitalitzat les experiències del temps de Covid-19, desenvolupant eines i posicionaments que són sabers que poden ser útils i necessaris per a totes.

La Dra. Alicia Valiente informa sobre quan s'hauria de demanar ajuda psicològica i quins recursos hem de consultar per rebre'n.

La Dra. Ana Moreno parla sobre la importància de l'autocura emocional i ens recomana pautes per portar-ho a terme en aquesta situació generada pel Coronavirus. 

Un recull d'eines, estratègies i recursos per aprendre a entendre i gestionar les emocions, així com per tenir una millor cura de les emocions de les persones que ens envolten. 

L’Associació Centre d’Higiene Mental del Grup CHM Salut Mental posen a la vostra disposició una sèrie de consells per ajudar a regular les nostres emocions.

La Dra. Ana Moreno parla sobre la importància de l'autocura emocional i ens recomana pautes per portar-ho a terme en aquesta situació generada pel Coronavirus. 

L’Associació Centre d’Higiene Mental del Grup CHM Salut Mental dóna consells per ajudar a afrontar la por a sortir al carrer durant els temps de Covid-19.

La psicòloga Itxaso Gardoki explica com realitzar l'exercici del "grounding", que ajuda a reduir els nivells d'ansietat i activació, a més de promoure la sensació d'estar al present. 

Les professionals del servei Konsulta’m de les Corts i Sarrià-Sant Gervasi del Grup CHM Salut Mental us donen uns consells per ajudar-vos en el retorn a la “normalitat”.

La psicòloga Itxaso Gardoki explica com realitzar l'exercici de la respiració en rectangle. Un exercici últi per reduir la nostra activació en qualsevol lloc i moment. 

Els Serveis de Rehabilitació Comunitària de l’Associació Centre d'Higiene Mental del Grup CHM Salut Mental han elaborat aquesta infografia per ajudar-vos a identificar els símptomes de l'ansietat i us donen una sèrie d’estratègies per reduir-la.

Pàgines