Recursos Cabàs emocional

Full d'informació sobre la pràctica de l'atenció plena o mindfulness i els seus beneficis per reduir l'estrès elaborat per la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària.

La Dra. Ana Moreno dóna pautes útils per les persones que estan vivint una situació de dol per la mort d'una persona estimada a causa de la Covid-19.

Què fer si tenim problemes d'insomni? L'infermera Mónica Cintas ens apropa quatre punts clau per tenir una bona higiene del son: dieta, exercici físic, gestionar l'estrès i les emocions i mantenir activitats d'oci. Davant de problemes per dormir és important tornar a enseñar l'organisme a dormir. 

La “Guia de recomanacions i recursos per a la gestió i acompanyament emocional de la infància i l'adolescència en espais educatius i de lleure” té com a objectiu posar a l'abast un recurs breu i facilitador per acompanyar i formar des de les famílies, escoles, instituts, casals i centres de lleure els infants i adolescents.

La psicòloga Itxaso Gardoki explica com realitzar l'exercici del "grounding", que ajuda a reduir els nivells d'ansietat i activació, a més de promoure la sensació d'estar al present. 

En el procés de dol hi ha cabuda per totes les emocions, des de la ira, la tristesa i la incomprensió inicial, fins a l'alegria, l'amor i la felicitat dels records viscuts. La psicòloga Judit Trench de la Fundació Salut i Persona ens parla de les emocions en el dol i dóna recomanacions per viure plenament les emocions. 

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), juntament amb l'equip de Cultura Emocional Pública, han preparat tres càpsules centrades en l’educació emocional per oferir eines per la gestió i l'acompanyament emocional en la tornada a les aules després de la situació generada per la COVID-19. Aquest material pretén oferir també un espai que permeti parar i prendre consciència de la importància de les emocions, convidant a reflexionar sobre bons hàbits emocionals que de ben segur seran clau pels temps presents i pels que vindran. 

És un recurs pensat inicialment per a mestres i educadors/es però que també pot ser d'interès per a les famílies.

Infografia elaborada pel Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya que complementa la guia de recomanacions i recursos per a la gestió i acompanyament emocional de la infància i l'adolescència en el lleure.

La psicòloga Itxaso Gardoki explica com realitzar l'exercici de la respiració en rectangle. Un exercici últi per reduir la nostra activació en qualsevol lloc i moment. 

Sabries diferenciar entre la por, la fòbia i l'ansietat? El psicòleg Javier Savin de la Fundació Salud y Persona ens descriu cada una amb exemples i situacions reals perquè sapiguem identificar quina és la nostra reacció en cada cas. 

Un recull de consells per ajudar-vos a agafar el son en temps de Covid-19. 

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

El psicòleg Walter Lupo explica com realitzar l'exercici de treure's la pols. Un exercici per reduir la tensió residual en situacions d'estrès.

L'ansietat és un estat d'inquietut. La Fundació Salud y Persona ens ofereix consells per fer front a les nostres emocions. Identificar i acceptar la por que genera angoixa ja és la meitat del camí. 

La Dra. Alicia Valiente informa sobre quan s'hauria de demanar ajuda psicològica i quins recursos hem de consultar per rebre'n.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.

La psicòloga Bridget Hogg informa sobre l'impacte psicològic de la Covid-19 i els símptomes que pot generar. També dóna consells i exercicis per protegir-nos emocionalment. 

L'Associació Aprenem Barcelona ens dóna 10 consells pel benestar emocional en temps d'incertesa. 

L’Associació Centre d’Higiene Mental del Grup CHM Salut Mental posen a la vostra disposició una sèrie de consells per ajudar a regular les nostres emocions.

L'Ajuntament de Barcelona i el  Col·legi de Psicologia de Catalunya ofereixen recursos per a professionals per gestionar les emocions dels infants i adolescents en el post confinament.  

Pàgines