Sant Martí és el districte de Barcelona que, situat a l'est de la ciutat, limita amb el municipi de Sant Adrià de Besòs, els districtes de Ciutat Vella, l'Eixample, Horta-Guinardó i Sant Andreu i el mar Mediterrani. Inclou deu barris que tenen com a nexe comú el seu passat industrial; va viure la seva obertura al mar durant la transformació urbana dels Jocs Olímpics de l’any 1992, i avui és un districte modern amb el 22@, el Fòrum, zones verdes, equipaments i complexos d'empreses vinculades a la societat de la informació i la comunicació.
Amb 1.052,4 hectàrees i més de 235.000 habitants, és el quart districte de la ciutat en extensió i el segon en població.
Documents
- Diagnosi Àmbit Superilla Poblenou_Bilbao, Febrer 2015
- Presentació Superilla Poblenou_Badajoz, Jornada Oberta, Setembre 2016
- Recull d'aportacions Superilla Pobjenou_Badajoz de la Jornada Oberta Ciutadana, Octubre 2016
- Presentació Superilla Poblenou_Badajoz, Consell de Barri, Octubre 2016
- Reunió temàtica Comissió de Seguiment Superilla Poblenou_Badajoz, Octubre 2016
-
Densitat de població
816 hab./ha -
Espais verds per habitant
7,8 m2 per habitant -
Superfície de zones amb prioritat de vianants
14,1 ha
Diagnosi
A l’àmbit de la trama Cerdà que correspon al districte de Sant Martí es disposa d’uns estudis previs inicials que preveuen la implantació de mesures bàsiques de mobilitat, actuacions tàctiques i mesures estructurants en el marc del model Superilles.
En aquest districte ja es va implantar la Superilla pilot delimitada pels carrers Tànger, Badajoz, Pallars i Llacuna. Ara, la Modificació del Pla General Metropolità del 22@ ja recull les previsions d'eixos verds i pacificacions previstes pel programa Superilles en aquest àmbit.
Pressupostos participatius: Superilla al Camp de l’Arpa del Clot
A més a més, en el marc dels Pressupostos participatius 2020-2021, un dels projectes guanyadors del districte planteja unes primeres accions per aconseguir la pacificació del nucli històric del Camp de l’Arpa creant-hi una “illa de convivència” amb carrers que donin preferència als i les vianants i l’augment de l’espai públic, el verd urbà i les zones d’estada, a més de reduir-ne la contaminació atmosfèrica i acústica, i impulsar-hi el comerç de proximitat. Es pot consultar el projecte i les actuacions proposades amb més detall en aquest enllaç: