3. Agents econòmics i centres de coneixement

  1. 3.1. Fer de la Barcelona metropolitana la capital logística del Sud d’Europa

    Impulsar la connectivitat de Barcelona i promoure noves zones d’activitat econòmica per tal de fer-la un node d’activitat lligada a la logística i a l’accés als mercats del sud d’Europa, de la Mediterrània, els països asiàtics i l’Amèrica Llatina.

    1. 3.1.1. Barcelona Logística
    2. 3.1.2. Prioritat a la mobilitat del transport públic i de mercaderies
    3. 3.1.3. Connexions i infraestructures de la Regió Metropolitana
  2. 3.2. Impulsar sectors emergents d’alt valor afegit i reforçar els sectors econòmics consolidats, establint Barcelona com a referent de qualitat

  3. 3.3. Generar les condicions per atraure capital per invertir a la ciutat

    Cal desenvolupar polítiques efectives d’atracció de capital, tant amb la finalitat de captar capital financer per invertir en projectes d’empreses i emprenedors locals com la voluntat d’atraure la instal·lació d’empreses estrangeres a la ciutat.

    1. 3.3.1. Capital i inversions
    2. 3.3.2. Reorganització d’EEIO
  4. 3.4. Potenciar l’aportació internacional a l’economia barcelonina

    Barcelona gaudeix ja d’un privilegiat reconeixement a nivell internacional. Es tracta ara de posar en valor aquest posicionament i treure-li més retorn en termes econòmics: més esdeveniments internacionals, més empreses globals instal·lades a Barcelona, més exportacions de les empreses locals, etc.

    1. 3.4.1. Política Internacional
    2. 3.4.2. Comunicació i posicionament
    3. 3.4.3. Grans esdeveniments esportius per projecció internacional
    4. 3.4.4. Esdeveniments internacionals
  5. 3.5. Donar suport a pimes i autònoms, i promoure l’emprenedoria

    Es tracta de crear un entorn més favorable a la creació i desenvolupament d’empreses mitjançant polítiques de suport a pimes i emprenedors, inclosos els emprenedors socials, accés a oficines i locals, ajuts i suport financer etc.

    1. 3.5.1. Pagament a 30 dies
    2. 3.5.2. Orientació a mercat i a l’emprenedoria
    3. 3.5.3. Formació professional de qualitat
    4. 3.5.4. Emprenedoria social
  6. 3.6. Fer de Barcelona un lloc fàcil per generar activitat econòmica (“Business Friendly”)

    En relació a les empreses, l’objectiu és que l’Administració sigui un factor de competitivitat i en ningun cas un element “desactivador”. Per tant, és fonamental que des de l’Ajuntament s’agilitzin els processos i s’eliminin traves burocràtiques per facilitar l’establiment d’empreses.

    1. 3.6.1. Orientació Business
    2. 3.6.2. Revisió dels processos per l’obtenció de llicències
    3. 3.6.3. Simplificació i eliminació de processos
  7. 3.7. Fer de Barcelona, la ciutat de Cultura, Coneixement, Creativitat i Ciència generant un entorn favorable per atraure i retenir talent

    Creativitat, cultura, educació i recerca i investigació són accents d’un mateix objectiu: el coneixement. Volem crear una ciutat i una societat basades en el coneixement com a un dels motors de progrés econòmic i social de Barcelona, i abordar-lo des de la col·laboració entre institucions i entitats de ciutat i amb visió metropolitana.

    1. 3.7.1. Capital Cultural
    2. 3.7.2. Excel·lència cultural
    3. 3.7.3. Barcelona ciutat universitària
    4. 3.7.4. Innovació i creativitat, motor de creixement
    5. 3.7.5. Barcelona Ciutat educadora
    6. 3.7.6. Cultura, creativitat i talent a nivell internacional