3. Agents econòmics i centres de coneixement
-
3.1. Fer de la Barcelona metropolitana la capital logística del Sud d’Europa
Impulsar la connectivitat de Barcelona i promoure noves zones d’activitat econòmica per tal de fer-la un node d’activitat lligada a la logística i a l’accés als mercats del sud d’Europa, de la Mediterrània, els països asiàtics i l’Amèrica Llatina.
-
3.2. Impulsar sectors emergents d’alt valor afegit i reforçar els sectors econòmics consolidats, establint Barcelona com a referent de qualitat
Des del sector sanitari i biomèdic, d’atenció social o el sector de les TIC, als sectors d’economia verda, els sectors energètics, el comerç o el turisme.
- 3.2.1. Mobile Capital, ecosistema permanent
- 3.2.2. Mobile Capital, nous projectes d’innovació
- 3.2.3. Sectors d’alt valor afegit
- 3.2.4. Economia verda
- 3.2.5. Activitat turística
- 3.2.6. Comerç, clau d’activitat econòmica i d’equilibri territorial
- 3.2.7. Indústries creatives, motor del progrés econòmic i social
- 3.2.8. Indústria productiva a la ciutat
-
3.3. Generar les condicions per atraure capital per invertir a la ciutat
Cal desenvolupar polítiques efectives d’atracció de capital, tant amb la finalitat de captar capital financer per invertir en projectes d’empreses i emprenedors locals com la voluntat d’atraure la instal·lació d’empreses estrangeres a la ciutat.
-
3.4. Potenciar l’aportació internacional a l’economia barcelonina
Barcelona gaudeix ja d’un privilegiat reconeixement a nivell internacional. Es tracta ara de posar en valor aquest posicionament i treure-li més retorn en termes econòmics: més esdeveniments internacionals, més empreses globals instal·lades a Barcelona, més exportacions de les empreses locals, etc.
-
3.5. Donar suport a pimes i autònoms, i promoure l’emprenedoria
Es tracta de crear un entorn més favorable a la creació i desenvolupament d’empreses mitjançant polítiques de suport a pimes i emprenedors, inclosos els emprenedors socials, accés a oficines i locals, ajuts i suport financer etc.
-
3.6. Fer de Barcelona un lloc fàcil per generar activitat econòmica (“Business Friendly”)
En relació a les empreses, l’objectiu és que l’Administració sigui un factor de competitivitat i en ningun cas un element “desactivador”. Per tant, és fonamental que des de l’Ajuntament s’agilitzin els processos i s’eliminin traves burocràtiques per facilitar l’establiment d’empreses.
-
3.7. Fer de Barcelona, la ciutat de Cultura, Coneixement, Creativitat i Ciència generant un entorn favorable per atraure i retenir talent
Creativitat, cultura, educació i recerca i investigació són accents d’un mateix objectiu: el coneixement. Volem crear una ciutat i una societat basades en el coneixement com a un dels motors de progrés econòmic i social de Barcelona, i abordar-lo des de la col·laboració entre institucions i entitats de ciutat i amb visió metropolitana.