L'Estudi econòmic i comercial del Raval, elaborat per la Fundació Tot Raval inclou una anàlisi detallada i metòdica sobre l'activitat comercial del barri. Alhora esdevé una eina pràctica i indispensable del coneixement del territori i de planejament de les polítiques econòmiques i de promoció comercial.
Informes
Et presentem l’informe de comerç, que recull les principals dades d'activitat comercial a Barcelona i el seu pes específic en l'activitat econòmica de la ciutat. Alhora permet reflexionar sobre els canvis que està experimentant el comerç d'aquesta ciutat.
Enquestes, informes i anàlisis
-
Cada any, es plantegen als ciutadans de Barcelona una sèrie de qüestions per tal de saber l'opinió que els mereix el comerç de la ciutat i també s'hi introdueixen preguntes relacionades amb els hàbits de compra dels consumidors barcelonins.
L'instrument utilitzat és una enquesta trimestral d'opinió, l'Òmnibus municipal, de la qual presentem, seguidament, els resultats del bloc de preguntes relacionades amb el comerç i el consum de la nostra ciutat.
-
Enquesta d'activitat del sector comercial a Barcelona
L'objectiu de l'enquesta sobre l'activitat del sector comercial a Barcelona és conèixer les característiques dels establiments comercials i l'opinió dels seus responsables sobre l'activitat del sector a la ciutat. Aquest informe es basa en les entrevistes realitzades a responsables de 2.400 establiments comercials visitats entre abril i novembre.
Enquesta d'activitat del sector de la restauració
L'objectiu de l'enquesta sobre l'activitat del sector de la restauració a Barcelona és conèixer les característiques dels establiments de restauració i l'opinió dels seus responsables sobre l'activitat del sector a la ciutat.
Al llarg de l'any es fan 1.000 entrevistes, dividides en tres cicles: primavera, estiu i tardor.
-
Et presentem l’informe de comerç, que recull les principals dades d'activitat comercial a Barcelona i el seu pes específic en l'activitat econòmica de la ciutat. Alhora permet reflexionar sobre els canvis que està experimentant el comerç d'aquesta ciutat.
-
Consulta els anàlisis de comerç disponibles:
Estudis del sector del comerç i la restauració
Aquest estudi analitza l'aparició dels nous tipus d'establiments comercials que aposten per la creativitat i la innovació, fruit de la modernització i l'adaptació a les noves realitats del comerç.
L'estudi analitza i mesura l’impacte econòmic que podria generar en el conjunt de la ciutat de Barcelona (i del seu teixit comercial) l’aplicació del "Real Decreto‐ley 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad" en aquells punts relatius a l’obertura en diumenges i festius que s'especifiquen al títol V.
Aquest llibre analitza la realitat comercial de Barcelona i el seu pes en l'economia de la ciutat. També descriu la història del moviment associatiu i gremial del comerç barceloní, així com l'actualitat dels eixos comercials de la ciutat.
Estudi realitzat pel Grup d'Estudis Territorials i Urbans del Departament de Geografia Humana de la Universitat de Barcelona durant l'any 1997, en què s'analitzen diversos aspectes de l'activitat comercial i la seva evolució a la ciutat de Barcelona, referint-se al marc demogràfic del comerç i del consum de Barcelona i de la seva regió metropolitana i la localització comercial.
Document elaborat a petició de l'Ajuntament de Barcelona on es fa una avaluació de l'experiència de prova pilot d'obertura com a resultat de la nova normativa d'horaris comercials a la ciutat de Barcelona, engegada durant l'estiu de 2014.
L’objectiu de l’informe és analitzar els nous models, valors, criteris, fórmules de gestió, sistemes de transparència i innovació, xarxes de relació, etc. que requereixen les associacions de comerciants de la ciutat de Barcelona per tal d’adaptar-se als nou models socioeconòmics i convertir-se en promotores de noves estratègies que potenciïn el seu rol actiu en el territori.
Els diferents estudis d'afluència als eixos comercials de Barcelona aconsegueixen obtenir dades sobre l'afluència als eixos, el perfil d'aquests visitants i el grau de satisfacció dels clients.
El projecte "Alimentació 2010" planteja una anàlisi quantitativa sobre els hàbits de compra i consum d'unes tipologies específiques de productes emergents d'alimentació, relacionats amb les formes de consum, amb les formes de producció i amb productes amb garantia de qualitat.