El Mercat dels Encants ha estat l’emplaçament escollit per celebrar la jornada interna de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona el passat 24 de gener. La trobada ha comptat amb la participació del segon tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, la Regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín.
Durant el matí el Gerent de l’IMMB, Jordi Torrades, i els responsables dels departaments de l’Institut Municipal han fet una valoració detallada del passat 2016 en matèria de comerç, inversió realitzada en la modernització i la remodelació dels mercat i les relacions internacionals fent referència a les visites rebudes, l’assessorament a altres mercats i la cooperació internacional que s’ha realitzat a diversos països.
En relació als temes de comunicació, s’han explicat les activitats més destacades realitzades enguany als mercats com les campanyes de promoció i les accions mediàtiques més importants de l’any, com ara Mercat de Mercats. L’èxit dels programes educatius, que durant l’any 2016 van augmentar quasi en un 50% les visites escolars als mercats, han estat un dels punts destacats de la jornada. També s’ha parlat molt positivament dels plans d’ocupació que han servit perquè 21 persones actuessin com a dinamitzadors d’activitats i de xarxes socials en diferents mercats durant sis mesos.
La jornada també ha servit per explicar els principals projectes assolits aquest passat any com les noves incorporacions d’alguns mercats dins la xarxa de Mercats Verds i els futurs processos de renovació integral de mercats com el de Sant Andreu, Bon Pastor, Abaceria o Vall d’Hebron.
Pel que fa als 43 mercats de la ciutat, s’ha fet una reflexió sobre el model que han de seguir i el que han de representar pels seus barris i pel comerç de proximitat. En aquest sentit, el segon tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, s’ha referit a la necessària modernització i adequació de la oferta i els serveis dels mercats a les noves maneres de consumir dels barcelonins i barcelonines. La innovació és un dels altres punts clau en què s’ha de basar el model de comerç. Així ho ha expressat Collboni qui ha dit, a més, que Barcelona és una de les ciutats que aposta per les start ups i que aquestes micro empreses seran el futur per al comerç, inclòs el de proximitat. En l’actualitat ja són pioneres en la creació de nous canals de venda, de distribució i de consum. Per això, va afegir: “Els mercats han de seguir esforçant-se i aprofitar aquestes noves eines per ser més forts i mantenir-se com el model que vol la ciutat: el del mercat mediterrani on la venda de proximitat és la prioritària i on el mercat és un punt cèntric del barri”.
L’altre punt del dia era exposar les línies d’actuació a seguir per aquest 2017. L’IMMB aposta per donar continuïtat als projectes de remodelació dels mercats, sobretot amb la gran renovació i la inauguració del Mercat de Sant Antoni a finals d’any i el manteniment diari de la resta d’equipaments. A banda, s’ha fet menció dels mercats que aquest any també començaran els processos de remodelació, com els de Sant Andreu o el de l’Abaceria Central.
La gestió dels residus també és una prioritat per aquest nou any ja que, després del resultat positiu de la reducció de bosses de plàstic als mercats, ara també es vol ampliar la gestió de la recollida de paper i cartró i la separació de la brossa orgànica.
Durant la cloenda la regidora de mercats i comerç, Montserrat Ballarín va instar tots els assistents a donar suport als mercats i ajudar el comerç de proximitat, subratllant la importància de l’especialització, la modernització dels mercats i l’adequació del servei de vendes als nous temps.
Afegeix un comentari