Al carrer Biada, de Gràcia, hi ha l’Institut Europeu de Disseny, una institució que ja porta 15 anys a Barcelona i que, gràcies a la seva reputació i l’èxit dels seus alumnes, no ha parat mai de créixer. Allà els i les alumnes aprenen tot tipus de disseny: de moda, de producte, de solucions d’embalatge, etc.
En aquest context, alumnes de segon i tercer curs compartiran durant uns mesos el projecte de dissenyar solucions d’embalatge i logística per als repartiments a domicili que es fan des dels mercats de la Llibertat, Mercè i Concepció.
Per presentar-los la xarxa de mercats de la ciutat –molts d’ells no la coneixen perquè vénen d’arreu del món-, el Cap d'Innovació, Comunicació i Projectes Estratègics de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Òscar Martín, els ha fet una presentació genèrica perquè en coneguessin les dades principals i una altra d’específica per introduir-los al projecte sobre el qual treballaran: el servei de repartiment a domicili.
En aquest sentit, han après com es duu a terme actualment aquest repartiment, quines persones en solen ser els clients o amb quins obstacles es troben els qui el gestionen, entre d’altres.
És per això que la responsable del seguiment d’aquesta assignatura i els seus projectes ha demanat als i les alumnes que, abans de començar a dissenyar les seves propostes investiguessin a fons els seus clients potencials, quines mancances s’hi poden trobar actualment i quins serveis els podrien interessar més.
Finalment, en el torn de preguntes i després de la presentació, l’alumnat s’ha interessat pel tipus de producte que es transporta normalment en aquests serveis a domicili i en quines necessitats d’embalatge tenen aquests. A partir d’aquí doncs, els i les estudiants elaboraran les seves propostes que posteriorment es compartiran amb l’IMMB i potser, fins i tot, es portaran a terme a la pràctica.
Afegeix un comentari